Het afgelopen jaar ben ik me meer gaan bezig houden met voedingssupplementen die de huid ondersteunen of zelfs een huidverbetering teweeg kunnen brengen. Ik geloof erin dat huidverbetering echt een samenwerking is van de juiste producten voor je huid én de juiste voeding voor je huid. Voedingssupplementen kunnen dit heel goed ondersteunen.

Het klopt dat als je gezond en gevarieerd eet, je veel vitamines binnenkrijgt. Alleen bevatten onze producten helaas niet meer zoveel vitamines als vroeger. Veel producten worden niet meer in de volle gezonde grond gekweekt en er wordt ook steeds meer gebruik gemaakt van genetische modificatie (GMO), Triest, ik zal hier niet teveel over uitbreiden.

Ook komen wij vaak niet aan de geadviseerde hoeveelheden groente en fruit. Hierin bieden supplementen ondersteuning. Er word mij best vaak gevraagd of de supplementen van de drogist net zo goed zijn als de “duurdere” van de natuurwinkel.

Ik ga je uitleggen waar vaak het verschil zit in prijs/kwaliteit:

  • In de goedkopere varianten zitten vaak synthetische hulpstoffen waar je lichaam heel hard voor moet werken om ze af te breken, deze supplementen zijn dus niet goed voor je lichaam.

(Goedkoop wil niet per definitie zeggen dat ze slecht zijn, maar het productieproces van synthetische  vitamines/mineralen is vaak veel eenvoudiger waardoor deze supplementen vaak goedkoper worden aangeboden)

  • De opneembaarheid is super belangrijk! Synthetisch nagemaakte vitamines zijn moleculair anders van vorm dan natuurlijke vitamines, je lichaam herkent deze stof niet en wordt niet of nauwelijks door je lichaam opgenomen. Synthetisch is vaak goedkoper. 
    Je koopt het product omdat het goedkoop is, maar eigenlijk heb je dure urine…. Dat is toch zonde? Je kunt je geld dan beter sparen. 

Ook als je magnesium slikt is het goed om te kijken naar welke vorm je neemt:

  • Magnesium is een mineraal. Mineralen worden het best door het lichaam opgenomen als ze organisch en aminozuur-gebonden zijn, zoals aminozuurchelaten en bisglycinaten. Niet-organische mineralen eindigen vaak op -oxide of -carbonaat, deze worden dus ook niet of nauwelijks door je lichaam opgenomen. Kies dus voor magnesium in de vorm van een aminozuurchelaat of een bisglycinaat.

Zelf neem ik iedere ochtend magnesium bisglycinaat poeder. (en een Multi, omega 3, vitamine D3 in de winter en extra vitamine c 😉 )

Een mooiere huid met voedingssupplementen, het kan, maar kies dan wel de juiste. Na een uitgebreide zoektocht heb ik de beste supplementen geselecteerd, daarbij heb ik gekeken naar de dosering, hulpstoffen, opneembaarheid en prijs. Deze bied ik aan in de salon en in mijn webshop. Als je wilt gaan voor extra huidondersteuning met supplementen help ik je heel graag verder.

Verder is het natuurlijk super goed om gewoon gezond en lekker te eten. Mijn tip: Eet zo puur mogelijk en laat etenswaar dat is bewerkt in de fabriek zo veel mogelijk links liggen.  Puur eten is helemaal niet moeilijk en de lijst van voedingsmiddelen is oneindig! Denk maar aan moeder natuur, ze heeft al voor je uitgezocht wat goed voor je is 😉

ScKIN Nutrition assortiment